Jawa 50 JPS
Jawa 50 JPS
Pionýr ve stylu John Player Special. Černý lak se zlatými polepy, které by měly připomínat slavný lotus F1, se kterým jezdil Ayrton Senna, tady se fanoušek F1 nezapře.
Tentokrát jsem se vyhnul zvrhlostem v podobě klapky a velké hlavy, které jsou jako pěst na oko. Motor je jednoduchost sama, kladívkové zapalování, sání řízené pístem, dva přepouštěcí kanály, seriová hlava válce... Tak tohle je moje "kladivo" na soupeře. Pro někoho zklamání z hlediska počtu přefuků, pro mě méně času s pilníkem v ruce. Jak napsal FK: "Buď to poletí, nebo to "poletí"."
Karburátor prošel dobovou úpravou, snad to přinese i něco jiného, než jen více místa pro nátrubek/filtr.
Dvoukanál 2x jinak
1. verze: vrtání/zdvih ..................................38,25/44 mm
klikový hřídel ...............................100 mm
kompresní poměr .........................9:1
časování výfukového kanálu ..........180°
časování sacího kanálu.................147°
kaburátor.....................................20, 24 mm
2. verze:
vrtání/zdvih ..................................38,25/44 mm
klikový hřídel ................................100 mm
kompresní poměr ..........................8,3:1
časování výfukového kanálu ...........189°
časování sacího kanálu ..................147°
karburátor .....................................24 mm